Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011
ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ
«Καμπάνα» 50 εκατ. ευρώ στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»
Το παραπάνω δημοσίευμα ακούγεται σαν το πιο σύντομο ανέκδοτο.
Πρώτα από όλα δεν τα πήραν, απο την εταιρία, αυτά τα χρήματα.
Μας έχει συνηθίσει η μνημονιακή "κυβέρνηση" σε παραμύθια. Έτσι εκλέχτηκε εξ άλλου.
Με το ψέμμα: "Λεφτά υπάρχουν". Στα θέματα με τους μεγαλοεργολάβους τι να πρωτοθυμηθούμε; Την κοροϊδία του Μαγκριώτη που αρχίζει απο το 2009 να τάζει εκπτώσεις στα διόδια και άριστους παράδρομους; Για το χάρισμα, με μια απλή αποφαση του Ρέππα, των 22,5 εκατομμυρίων ευρώ πρόστιμο απο την πολεοδομία Καπανδριτίου σε βάρος της Νέας οδού για παράνομα κτίσματα και άλλες παραβάσεις; Για τα πάνω απο 37 εκατομμύρια ευρώ χάρισμα στον εθνικό μεγαλοεργολάβο απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τούνελ που δεν έγιναν; Για τα πανωπροίκια στους μεγαλοεργολάβους;
Μας λένε για "τιμωρία" της Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου ΑΕ, όταν καθημερινές είναι οι καταγγελίες απο συναγωνιστές για τις παρανομίες των οργάνων της τροχαίας σε βάρος συμπολιτών μας που αρνούμενοι να σκύψουν το κεφάλι, δεν πληρώνουν το χαράτσι.Ιδιαίτερα στα διόδια της Πελασγίας- συμφερόντων της Αιγαίο ΑΕ.
Εκεί, οι σεκιουριτάδες τροχονόμοι (μπομπολάκια τους λέει ο λαός) με αφορμή τη διαβόητη ντροπολογία Ρέπα, παραμονεύουν πίσω απο πινακίδες και θάμνους. Μόλις δουν το θήραμα τους εφορμούν δείχνοντας ύποπτα υπερβάλλοντα ζήλο κατά των πολιτών. Παίρνουν δίπλωμα, πινακίδες και 200 ευρώ. Σε εποχές που το κάθε ευρώ λείπει απο τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Αυτή η κυβέρνηση, με αυτούς τους νόμους και αυτά τα όργανα τάξης θα στραφεί ενάντια στις εταιρίες;
Εξάλλου το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και το ΛΑΟΣ συμφώνησαν να δοθούν οι εθνικοί μας δρόμοι, βορά στους μεγαλοεργολάβους μέσα απο αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις παραχώρησης.
Είναι προφανές. Μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Είναι στα πλαίσια της πολιτικής που υπόσχεται ότι έχουμε λεφτά, δεν θα κάνουμε απολύσεις, δεν θα κόψουμε τις συντάξεις, δεν θα μειώσουμε τους μισθους και τα ασφαλιστικά δικαιώματα, θα κάνουμε κάθαρση στα σκάνδαλα του χρηματιστηρίου, της ζήμενς , του βατοπεδίου, των προμηθειών κάτω απο το τραπέζι και πολλές φορές κάτω απο το νερό (βλέπε υποβρύχια). Και είναι φυσικό. Τα παιχνίδια της κυβέρνησης με τις τράπεζες και τους μεγαλοεργολάβους μοιάζουν με τις ενδοοικογενειακές διενέξεις για το μοίρασμα της πίτας στο κοινό φαγοπότι.
Γιατί απλούστατα η κυβέρνηση είναι καμαριέρα των μεγαλοεργολάβων, των τραπεζιτών και της τρόικας. Τα συμφέροντα τους εξυπηρετεί και όχι του λαού. Για τον λαό επιφυλάσσει πλαστικές σφαίρες,καρκινογόνα χημικα δηλητήρια και ξύλο από τους ανεγκέφαλους παραιτωριανούς.
Την κόπρο του Αυγεία δεν την καθάρισε ο Αυγείας γιατί αυτός την εξέθρεφε και την ανεχόταν. Την καθάρισε ο Ηρακλής.
Ηρακλης στην περίπτωση αυτή πρέπει να είναι ο ίδιος ο λαός που με ακηδεμόνευτες δράσεις από τα κάτω, θα καθαρίσει και την κοπριά και το σύστημα που την παράγει. Εξάλλου μόνο κοπριά, βρωμιά και δυσωδία παράγει πλέον το σύστημα τους.
Στην κατεύθυνση της πάλης αυτής, μαζί με όλους τους αγωνιζόμενους πολίτες, κινείται και το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.
το δημοσίευμα:
ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΘΕ
«Καμπάνα» 50 εκατ. ευρώ στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2011
Του Γιώργου Μακρή - Ελευθερία
Αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για «καθυστερήσεις» στα έργα της ΠΑΘΕ ζητεί για πρώτη φορά το Ελληνικό Δημόσιο από την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Η δημόσια εταιρία που επιβλέπει το έργο, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», προσέφυγε προ ημερών στη διαιτησία (επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών) ζητώντας την ενεργοποίηση της ποινικής ρήτρας για υπέρβαση (εκ μέρους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα μέτρα καθαρισμού και προστασίας από τις βραχοπτώσεις στα Τέμπη.
«Ως «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αμφισβητούμε για νομικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους την προσφυγή αυτή. Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας κινηθήκαμε νομικά και από την πλευρά μας», δήλωσε στην «Ε» η εκπρόσωπος Τύπου της εταιρίας που κατασκευάζει τον δρόμο κ. Ειρήνη Ζαβρίδου.
Δημοσιοποιώντας την «απορία» της κοινοπραξίας για «τη σκοπιμότητα» της ενέργειας αυτής από την «Εγνατία Οδό» (το Ελληνικό Δημόσιο ουσιαστικά) σε μια εποχή που Δημόσιο και κοινοπραξίες έχουν συνυπογράψει Μνημόνιο για τη συνέχιση των έργων και βρίσκονται σε συζητήσεις με τις τράπεζες, η κ. Ζαβρίδου υπενθύμισε ότι στη διαιτησία έχουν παραπεμφθεί αρκετά άλλα θέματα για τα οποία υπάρχει διαφορά απόψεων μεταξύ Δημοσίου και κατασκευάστριας κοινοπραξίας όπως είναι οι πτώσεις βράχων στα Τέμπη, τα διόδια στο Αιγίνιο, οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων και άλλα.
ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Ανάλογες αποζημιώσεις προτίθεται να ζητήσει το Ελληνικό Δημόσιο και από τις κατασκευάστριες εταιρίες των υπόλοιπων οδικών αξόνων όπως είναι ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου, η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Γιάννενα). Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ενεργοποιεί τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007.
Παράλληλα, το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητεί
-Από τις κατασκευάστριες εταιρίες να αποδείξουν ότι νομίμως συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια, παρόλο που στην ουσία έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων. Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις από τα διόδια διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης των δρόμων.
-Από τις 43 τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) που χρηματοδοτούν τα έργα να καταθέσουν το μοντέλο βάσει του οποίου χαρακτηρίζονται «μη βιώσιμα» και έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων από το φθινόπωρο του 2010. Ως τώρα το μοντέλο αυτό δεν έχει γίνει γνωστό με το επιχείρημα ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ ιδιωτών. Το Δημόσιο το αμφισβητεί και επικαλείται ότι οι συμβάσεις μεταξύ τραπεζών – κατασκευαστών περιλαμβάνονται στις συμφωνίες που ψήφισε η Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, τα «μοντέλα» που είχαν εκπονήσει οι τράπεζες πριν φυσικά την υπογραφή των συμβάσεων «άντεχαν» μείωση κυκλοφορίας έως και 27%. Σήμερα, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης υπολογίζεται σε 10-20%.
ΔΙΟΔΙΑ
Κατά πληροφορίες, η σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά του Δημοσίου συμπίπτει με την πιο κρίσιμη καμπή στις διαπραγματεύσεις του με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες. Τα έργα έχουν επί της ουσίας σταματήσει, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, τα διόδια παραμένουν τσουχτερά παρά την προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί μείωσής τους, ενώ παρά το κλίμα αισιοδοξίας που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση πριν το Πάσχα, η συμφωνία με τράπεζες και κατασκευάστριες εταιρείες για τη συνέχιση των έργων δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη κι ενώ το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος του.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η εμπλοκή στη συμφωνία οφείλεται κυρίως στις τράπεζες που ζητούν περισσότερες διασφαλίσεις και υψηλότερα επιτόκια για να ανοίξουν ξανά την κάνουλα της χρηματοδότησης στους εργολάβους καθώς μάλιστα τα επιτόκια που συμφωνήθηκαν (υπό άλλες οικονομικές συνθήκες) το 2007 κρίνονται (από τους τραπεζίτες) πολύ χαμηλά.
Το θέμα της επανέναρξης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας είναι πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου