Στείλτε νέα και μηνύματα

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Το colpo grosso


Το colpo grosso

πηγή:http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=222449&nt=108&lang=1
Το εσωτερικό μέτωπο που έχει από καιρό ανοίξει μεταξύ των μελών της κοινοπραξίας "ΝΕΑ ΟΔΟΣ", του κατασκευαστικού γκρουπ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των Ισπανών εταίρων της, ACS (Dragados) και Cintra (Ferrovial), που έχουν αναλάβει την κατασκευή της περίφημης Ιόνιας Οδού με αντιστάθμισμα την είσπραξη "χρυσών" διοδίων στον οδικό άξονα Αθήνα - Λαμία, ενδεχομένως να αποτελέσει και το μεγάλο… colpo grosso της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Δηλαδή, τα προβλήματα που υπάρχουν τόσο στις σχέσεις των εταίρων της κοινοπραξίας όσο και σε άλλα θέματα που σχετίζονται με το βαλτωμένο project ίσως αποτελέσουν και την καλύτερη διέξοδο διαφυγής για τον όμιλο του Γ. Περιστέρη, που μπορεί να φθάσει ακόμα και στην καταγγελία της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου, έχοντας όμως πρώτα εισπράξει του κόσμου τα λεφτά από τα διόδια.

Η πρόταση για εξαγορά

Όπως έχουμε αποκαλύψει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, μεταξύ των μελών της κοινοπραξίας υπήρξαν σημαντικά εσωτερικά προβλήματα. Ωστόσο, στην πορεία η πλευρά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίζεται, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, να ήρθε σε συνεννόηση με το γκρουπ της ACS ώστε από κοινού να εξαγοράσουν το μερίδιο του άλλου ισπανικού ομίλου Ferrovial, που έδειχνε πρόθυμος να αποχωρήσει από ένα project που σημείωνε μεγάλες καθυστερήσεις. Πλην όμως, για την ώρα οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν οδηγήσει σε κάποιο αποτέλεσμα, δηλαδή οι εταίροι δεν τα έχουν βρει μεταξύ τους ως προς τα ποσοστά.

Οι 3 "πληγές"

Κατά συνέπεια, το περίφημο project της Ιόνιας Οδού ταλαιπωρείται ακόμα από ανοιχτές πληγές. Που αφορούν τόσο στα εσωτερικά προβλήματα των μετόχων της κοινοπραξίας, που θυμίζουμε ότι είχαν φθάσει ακόμα και στα δικαστήρια, όσο και σε ζητήματα που σχετίζονται με καθυστερήσεις στις εργασίες αλλά και με προβλήματα χρηματοδότησης. Σε κάθε περίπτωση ο οδικός άξονας είναι στον "αέρα".

Επαιρνε ζεστό χρήμα από τα διόδια

Την ίδια ώρα όμως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως προβλεπόταν από τους όρους της σύμβασης, και παρά τις μεγάλες δυστοκίες και καθυστερήσεις στην Ιόνια Οδό, εισέπραττε ζεστό χρήμα από τα διόδια στον οδικό άξονα Αθήνα - Λαμία, που της επέτρεπε να γεμίζει τα ταμεία της, να χρηματοδοτεί μπίζνες, να εξασφαλίζει ταμειακές ροές και γραμμές χρηματοδότησης, δηλαδή, να κατέχει ρευστότητα, πράγμα σπάνιο στην εποχή μας. Παράλληλα όμως, φρόντισε να γεμίσει την Εθνική Οδό με νέους σταθμούς διοδίων, μετωπικούς ή παράπλευρους. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις συνεχείς ανατιμήσεις των διοδίων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ "γέμιζε χρήμα", ενώ οι πολίτες επιβαρύνονταν με πρόσθετα "χαράτσια" εν μέσω οικονομικής κρίσης ή εξαθλίωσης. Και εν μέσω αυτού του κλίματος, η ΓΕΚ πού και πού έκανε ένα… πασάλειμμα στους δρόμους, έβαζε κώνους, έριχνε και βάψιμο στο οδόστρωμα, έριχνε καμιά πίσσα, έτσι, για να φαίνεται ότι δήθεν κάνει εργασίες στην Αθηνών - Λαμίας, για να δικαιολογήσει τα λεφτά που έπαιρνε από τα διόδια…

Ναυάγιο με ευθύνη του Δημοσίου;

Ομως, όπως ήδη έχουμε αναφέρει πολλές φορές κατά το παρελθόν, όπως έχουμε ήδη ενημερώσει και τον υπουργό Υποδομών κ. Ρέππα μέσα από τούτη τη στήλη, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισπράττει τα διόδια αλλά οι εργασίες στην Ιόνια Οδό είναι βαλτωμένες, εκτός χρονοδιαγράμματος. Και οφείλει η κυβέρνηση αυτό το θέμα να το εξετάσει σε βάθος, κάτι που ήδη θα έπρεπε να είχε κάνει. Φοβούμαστε λοιπόν ότι θα έρθει η στιγμή που ο όμιλος του Γ. Περιστέρη θα πει στον κ. Ρέππα ότι τελικά το έργο δεν βγαίνει, ότι για αυτό δεν φταίει η κοινοπραξία αλλά το Δημόσιο, που δεν φρόντισε να λύσει τα προβλήματα των… κακόμοιρων των εργολάβων, σαν τις απαλλοτριώσεις για παράδειγμα, θέμα που είχε "αγγίξει" τον κ. Ρέππα πρόσφατα όταν σχεδόν αποδεχόταν ότι για όλα φταίει το κράτος! Με απλά λόγια δηλαδή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα φθάσει στο σημείο να ισχυριστεί ότι το έργο δεν μπορεί να γίνει και τούτο με ευθύνη του Δημοσίου.

Νέα Υποθαλάσσια;

Ερωτάμε, λοιπόν, τι θα κάνετε κ. Ρέππα, ως αρμόδιος υπουργός Υποδομών, αλλά κι εσείς κ. Λαμπρόπουλε, ως γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Εργων, αν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καταγγείλει τη σύμβαση για την Ιόνια Οδό, επιρρίψει τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στο Δημόσιο και επιπρόσθετα εγείρει αίτημα αποζημίωσης; Θα έχουμε μια νέα περίπτωση Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης; Πώς θα κατοχυρωθεί το Δημόσιο που έχει και την εμπειρία από το project της Θεσσαλονίκης; Τουλάχιστον εκεί η κοινοπραξία δεν εισέπραττε διόδια, ενώ τώρα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήδη έχει πάρει πολλά λεφτά από τα διόδια.

Τι συζητούν με τις ώρες;

Εν τέλει, ρωτάμε και πάλι, τι συζητά άραγε ο κ. Λαμπρόπουλος, πρώην στέλεχος της κοινοπραξίας "ΝΕΑ ΟΔΟΣ", με τις ώρες στο γραφείο του, όπως λένε στην "Α" οι υπάλληλοι του υπουργείου, με το στέλεχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Μ. Γουρζή; Μήπως, όπως λένε οι κακές γλώσσες, το θέμα της Ιόνιας Οδού;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου